Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

29 Kasım 2013 Cuma

Köfte Mantolu Patlıcan

Sevgili Dostlar,

Hem sebze hem et içeren yemeklerin sağlıklı olacağına inanıyorsanız buyrun size Mantolu Patlıcan :) Hem görünümü enteresan hem de tadı şahane olan bu yemeği ister bütün olarak ister dilimleyerek servis edebilirsiniz. Ben dilimlemeyi tercih ettim, eşimin tepkisi "Kebap mı yaptıınnn" oldu :)) Deneyin pişman olmazsınız :)

(http://www.nefisyemektarifleri.com/tarifler/)

Malzemeler;
Patlıcan - 2 adet
Az yağlı kıyma - 300 gr
Soğan - 1 adet
Sarımsak - 2 diş
Galeta unu - 2 yemek kaşığı (ya da kuru ekmek içi)
Kimyon
Karabiber
Tuz
Yumurta - 1 adet

Yapılışı;
Önce patlıcanları bir güzel közlüyoruz. Ben közleme işlemini 200 derecede ızgara ayarına getirdiğim fırınımda alüminyum folyo serilmiş tepsi üzerinde gerçekleştirdim. Fırın kapağını az aralık bırakıyoruz, arada da patlıcanları çeviriyoruz. Patlıcanlar bastırdığımızda içeri çöküyorsa közlenmiş demektir. Şimdi de köftemizi hazırlayalım. Soğan ve sarımsakları rendeliyoruz. Kıyma, galeta unu, yumurta, baharatlar, soğan ve sarımsağı karıştırıyoruz ve iyice yoğuruyoruz. Kıymamızı iki parçaya ayırıyoruz. Streç filmi düz bir zemine yayıp üzerine iki parçaya ayırdığımız kıymanın birini alıp yayıyoruz. Kıymanın yağlı olmaması gerekiyor ki kıymayı çatlama oluşmadan kolayca açabilelim gene de çatlama ya da kopma olursa kıymayı biraz daha yoğurup tekrar açmayı deneyelim. Açma işlemini nazik darbelerle yaparsanız çatlama ihtimali azalıyor. Şimdi, açtığımız köftenin ortasına közlediğimiz patlıcanlardan birini koyalım ve streç filmin iki ucundan sırasıyla tutup kıymayı patlıcanın üzerine saralım ve uçları birleştirelim. Yemeğimizi yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine alalım (üzerine isterseniz hafifçe yağ da gezdirebilirsiniz ama ben yapmadım) ve fırına verelim. Be 175 derecelik fırında 30 dk pişirdim. Köfte piştiğinde yemeğimiz hazır demektir.

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder