Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

7 Nisan 2014 Pazartesi

Patatesten Civciv

Sevgili Dostlar,

Özellikle çocuklarınız ya da çocuklu misafirleriniz için bu tarifin görüntüsü çok eğlendirici olacak. İnsan yemeye kıyamıyor doğrusu :))

(kaynak: www.birseninmutfagi.com)


Malzemeler:
Patates - 1 kg
Tuz - 4 çay kaşığı
Karabiber - 1 çay kaşığı
Sıvıyağ - 3 çorba kaşığı
Bıldırcın yumurtası - 6 tane
Havuç
Çörekotu
Közlenmiş kırmızıbiber (ben tazesini kullandım)
Marul (ben kullanmadım)
Nane yaprakları

Yapılışı:
Patatesleri suda haşlayıp kabuklarını soyup çatal ile ya da patates eziciyle eziyoruz.İçine tuz,karabiber ve sıvıyağı koyup yoğuruyoruz. Patatesden ceviz büyüklüğünde ve yumurta büyüklüğünde eşit sayıda parçalar hazırlıyoruz. Hepsini yuvarlıyoruz. Büyük parçanın üstüne küçük parçayı civcivin gövdesi ve kafası olacak şekilde yerleştiriyoruz. Bıldırcın yumurtalarını haşlayıp kabuklarını soyuyoruz. Servis tabağına marul yapraklarını yerleştirip yumurtaları aralara serpiştiriyoruz. Nane yapraklarını aralara yerleştiriyoruz. Üstüne civcivleri diziyoruz. Havuçtan minik parçalar kesip civcivin gagasını yapıyoruz. Çörekotlarını göz olarak kullanıyoruz. Kırmızı biberden de kanat yapıyoruz :)

Ben patatesi yuvarlak yaptıktan sonra buzdolabında biraz bekletip süslemeyi öyle yaptım daha kolay oldu. Tarifi yarım ölçüyle yaptım 11 adet civciv çıktı :))

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder