Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

22 Temmuz 2013 Pazartesi

Kuru Meyveli Sütlü İrmik Tatlısı

Tekrar merhaba :) Yemek sonrası tatlı krizleri için ideal bir tarif paylaşacağım sizinle. İnternette dolaşıp bildiğimiz malzemelere yeni yorumlar getiren mucit aşçıları takip etmek ayrı bir keyif oluyor benim için. Öğlen arayan eşim akşama misafir geleceğini söyleyince yemek sonrası tatlı arayışına girdim :) Aslında jöleli bir tatlı yapmak istedim ancak 1 gece buzlukta beklese iyi olur mantığı planlarıma uymadığı için yön değiştirdim veee aşağıdaki tarifi keşfettim. (kaynak: http://hunerlibayanlar.blogspot.com/) "Kuru Meyveli Sütlü İrmik Tatlısı" Malzemeler şöyle; Süt - 5 Su Bardağı (1 lt.), İrmik - 9 Yemek Kaşığı (tepeleme), Toz Şeker - 9 Yemek Kaşığı (silme), Kuru İncir - 1 adet, Günkurusu - 2 adet, Kuru Üzüm - 1 avuç içi, Limon kabuğu rendesi (1 limonun), Vanilya - 1 paket. Yapılışı; Kuru meyveleri 5 dk. kaynar suda beklettikten sonra süzüp peçete ile ıslaklığını alıyoruz. Süt, irmik, şeker ve limon kabuğu rendesini bir tencereye koyup orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırıyoruz. Kaynayıp koyulaşınca ateşten alıyoruz, vanilya ve kuru meyveleri ekleyip az biraz karıştırıyoruz. İkram edeceğiniz kabı/kapları su ile çalkalıyoruz, muhallebiyi döküp ılınınca buzdolabına koyuyoruz. En az 4-5 saat bekletiyoruz :) Ben kap olarak minik su bardaklarımı kullandım ve servis zamanı bıçakla muhallebiyi kenarlarından hafifçe havalandırıp servis tabaklarına ters çevirdim. Tarçın ile de süsledim. Afiyet olsun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder