Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

12 Kasım 2013 Salı

Muzlu Hanımeli Muhallebisi

Sevgili Dostlar,

Sütlü tatlılar herzaman için şerbetli tatlılardan daha az kalorili ve hafif, peki ama bazen canımız çok tatlı çektiğinde hani çikolata da olsun içinde dediğimizde sütlü tatlılar ihtiyacı karşılıyor mu? Eğer evet diyorsanız süper okumaya devam edin, cevabınız hayır ise tarifi biraz daha öveceğim :) Beyaz muhallebisi kıvamlı mı kıvamlı, üzerinde ev yapımı muhteşem çikolata sosu, hani neredeyse profiterol gibi ama içinde hamuru yok :) İkna oldunuz mu? Hadi okuyun şimdi :)

(kaynak: ismi hatırlanamayan bir dergi)

Malzemeler;
Süt - 4 su bardağı süt (ben 5 kullandım)
Toz şeker - 4 kahve fincanı (ben 3 kullandım)
Un - 3 kahve fincanı
Hindistancevizi - 3 çorba kaşığı
Margarin - 1 çorba kaşığı
Vanilya - 2 paket

Annemin Çikolata sosu;
Kakao - 3 çorba kaşığı
Pudra şekeri - 1 çay bardağı
Su - 1 çay bardağı
Margarin - 1/16
Nişasta - 1 tatlı kaşığı

Arası için;
Muz - 2 adet

Yapılışı;
Muhallebimizi yapacağımız tencereye unu, sütün bir bardak kadarını ve toz şekeri koyuyoruz. Topaksız bir kıvama gelene kadar tel çırpıcı ile karıştırıyoruz. Ardından sütün tamamını ekleyip tencereyi kısık ateşe koyuyor ve karıştırmaya devam ediyoruz. Sürekli karıştırarak pişirdiğimiz muhallebimiz göz göz olunca ateşten alıyor ve soğumaya bırakıyoruz. Margarin ve vanilya ekleyip mikser ile üzeri köpük köpük olana dek çırpıyoruz. Muhallebimiz hazır, ister servis yapacağınız kaba isterseniz tek kişilik kaselere boşaltabilirsiniz. Şimdi sosumuzu hazırlayacağız. Bunun için ayrı bir tencerede tüm sos malzemelerini karıştırarak sosumuz kıvam alıncaya dek sosu pişiriyoruz. Sosumuz soğuyunca muhallebimiz ile buluşturuyor ve üzerini toz antep fıstığı ile süslüyoruz. Orjinal tarifte sos malzemeleri farklıydı, ben çikolata sosu için annemin tarifini kullandım :) Orjinal tarife ilave olarak ben muhallebi soğuyunca üzerini muz dilimleri ile süsledim, çikolata sosunu muz dilimlerinin üzerine döktüm. Tavsiye ederim :)

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder