Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

4 Eylül 2013 Çarşamba

Kışlık Domates Sosu

Sevgili Dostlar,

Bu hafta kış hazırlıklarına yavaş yavaş başlıyorum. İlk icraatım yemeklik domates sosu yapmak oldu :) Haftaiçi teyzemin kilerindeki 30 kavanoz taze taze saklanacak domates sosunu görünce heveslendim ben de. Yapımı da son derece kolay olan kışlık domates için yapmanız gereken ilk şey "petemek domatesi" bulmak :) Salça yapımında kullanılan ve şekil olarak yumurta formunda olan bu domates İtalyan domatesi olarak da biliniyor. Büyük süpermarketlerden ziyade daha ufak semt marketlerinde bulunuyor. Kışlık domates sosunu kavanozlarda muhafaza edeceğimizden kavanoz da almalısınız.

Malzemeler;
Petemek Domatesi
Tuz

Yapılışı;
Domatesleri güzelce yıkayıp kabuklarının kolay soyulması için kaynar suyun içinde 2 dk bekletip çıkarıyoruz. Kabuklarını soyduğumuz domatesleri iri iri doğrayarak geniş bir tencereye alıyor ve domatesler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Bu noktada blenderımız imdada yetişiyor ve yumuşamış domatesleri sos kıvamına getiriyor. Bu sosa tuz ekleyip bir miktar daha kaynattıktan sonra sosu ocaktan alıyor ve hemen kavanozlara dolduruyoruz. Kavanozun vakumlanması için kapağını kapatıp ters çeviriyor ve bu şekilde 3 gün bekletiyoruz.

Ben 5 kg domatesi iki tencerede kaynattım, her tencereye 1 yemek kaşığı tuz kullandım ve 3 kavanoz kışlık domates sosu elde ettim.

Deneyin derim :)

Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder