Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

19 Kasım 2013 Salı

Bursa'nın Sakızlı Kebabı

Sevgili Dostlar,

Bursa'nın meşhur sakızlı kebabının tarifini paylaşacağım şimdi sizlerle. Yapımı oldukça kolay hele bir de düdüklü tencere kullanıyorsanız :) Orjinal tarifte kebaba püre eşlik ediyor ancak ben pilav ile servis ettim. Siz, püre ile deneyin.

(kaynak: http://www.kanald.com.tr/mutfagim)

Malzemeler:
Kuzu kuşbaşı - 1 kg
Kuru soğan - 2 adet
Sarımsak - 2 diş
Tereyağı - 2 yemek kaşığı (ben sıvıyağ kullandım)
Zeytinyağı - 1/2 çay bardağı (kullanmadım)

Sosu İçin:
Damla sakızı - 2 parça
Un - 1 yemek kaşığı
Domates salçası - 2 yemek kaşığı
Tarçın - 1 çay kaşığı
Yenibahar - 1 çay kaşığı
Karabiber - 1 çay kaşığı

Püresi için;
Patates - 1 kg
Süt - 1 su bardağı
Tereyağı - 1 yemek kaşığı (bence gerek yok)
Tuz

Yapılışı;
Öncelikle pürenin tarifini verelim, patatesi soyup küp küp doğradıktan sonra derin bir tencerede haşlıyoruz. Patatesler yumuşayınca üzerine tereyağını ekleyip ki bence yağ kullanılmayabilir, patatesleri ezmeye başlıyoruz. Sütü yavaş yavaş ekleyip patatesleri püre olana kadar eziyoruz.

Şimdi etimizi yapalım. Kuru soğanları piyazlık doğruyoruz. Sarımsakları ince ince doğrayıp soğanların üzerine ilave ediyoruz. Yağı tencereye alıp soğan ve sarımsakları kavuruyoruz. Eti tencereye ekleyip etler suyunu verene kadar kavuruyoruz. Bu arada sosumuzu hazırlamaya başlayalım. Küçük bir kasede damla sakızını dövüyoruz ya da damla sakızı reçelinden iki çay kaşığı alabilirsiniz. Üzerine un, domates salçası, tarçın, yenibahar ve karabiberi ekleyip iyice çırpıyoruz. Ben sosa biraz sıcak su ekledim. Etler suyunu çekince, hazırladığımız sosu üzerine ekleyip kısık ateşte ağır ağır pişiriyoruz. Bu noktada ben biraz sıcak su ilavesi ile düdüklü tenceremi devreye soktum düdük çıktıktan sonra 12 dk pişirip ocaktan alıyorum ama tercih sizin. Et de pişince püre ile birlikte servis edebilirsiniz.

Afiyetle kalın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder