Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

10 Nisan 2014 Perşembe

Çilekli Magnolia

Sevgili dostlar,

Epeydir tatlı tarifi paylaşmıyordum, havalar güzelleşmeye başladı, çilek çıktı. Haydi o zaman çilekli magnolia yemeye :) Tarifin orjinali tek tek kup bardaklarında ya da kaselerde servis etmek üzere düzenlenmiş ancak ben borcamda tek parça olarak yapıp kendim dilimleyerek servis etmek istediğinden tarifi biraz değiştirdim. Tarifin orjinalinin altında, benim bu tatlıyı nasıl yaptığımı da okuyabilirsiniz:)

(kaynak : www.tumayinmutfagi.com)

Malzemeler (6 Kişilik):
Süt - 1 litre
Toz şeker - 1 su bardağı
Un - 2 yemek kaşığı
Mısır nişastası - 1 Türk kahvesi fincanı
Yumurta sarısı - 2 adet yumurtanın
Vanilya - 1 paket
Krema - 200 ml
Burçak bisküvi - 2 paket
Çilek - 8 adet

Yapılışı:
Önce burçak bisküvilerimizi rondodan geçirip toz haline getiriyoruz. Krema hariç tüm malzemeleri tencerenin içine koyup bir çırpıcı ile sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Hafif kıvam almaya başlayınca ocağın altını kapatıp soğuması için bir kenara alıyoruz. Soğuduktan sonra içine kremayı ilave edip mikser ile tamamen pürüzsüz bir kıvam alıncaya kadar çırpıyoruz. Toz haline getirdiğimiz bisküvilerden 2 yemek kaşığı kadarını servis kuplarının içine koyuyoruz. Etrafına dilimlenmiş çilekleri diklemesine yerleştiriyoruz. Üzerine muhallebimizden bir iki kepçe koyup üzerlerine tekrar toz halindeki bisküvileri döküyoruz. En üste tekrar muhallebiden döküp çileklerle süslüyoruz. Soğuk olarak servis edebilirsiniz.

Peki ben nasıl mı yaptım : Borcama bisküvileri toz haline getirmeden, oldukları gibi dizdim. Muhallebiyi tarifteki gibi pişirdim. Altını kapatırken içine 1 tatlı kaşığı margarin ekleyip hızlıca karıştırdım. Muhallebim sıcakken borcamdaki bisküvilerin üzerini örtecek kadarını borcama yaydım. (Dikkat; muhallebinin soğumasını beklemedim, içine de krema koymadım). Üzerini tekrar bir kat bisküvi ile kapladım. Bu aşamada araya isterseniz dilimlenmiş çileklerden koyabilirsiniz. Kalan muhallebiyi de tatlının üzerine döküp soğuması için dolaba kaldırdım. Servis aşamasında üzerini çileklerle süsledim.

Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder