Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

24 Ekim 2013 Perşembe

Zerdeçallı Kivili İrmik Tatlısı

Sevgili Dostlar,

Biliyorum ki klasik sütlü tatlılara henüz bloğumda yer veremedim ama değişik tarif görünce de dayanamıyorum, hemen denemek istiyorum :) Bu tatlı da meraktan araya giriverdi. Malum bizim evde kivi alınıyor ama pek yenmiyor, önceki kiviler reçele konu olmuşlardı (http://acemininmutfagi.blogspot.com/2013/07/kivi-marmelad.html) bu seferkiler de tatlının içine giriverdiler.

(kaynak: http://cahidejibek.com/)

Malzemeler;
Süt - 5 su bardağı
İrmik - 7 yemek kaşığı
Toz şeker - 7 yemek kaşığı
Nişasta - 1 yemek kaşığı
Portakal kabuğu rendesi - 1 portakalın
Toz zerdeçal - 1 tatlı kaşığı
Kivi - 2 adet (iç malzeme için)
Kivi - 2 adet (süslemek için)
Artmış kek parçaları - alt taban için (ben kedi dili bisküvi kullandım)

Yapılışı;
Muhallebimizi pişireceğimiz tenceremize, süt, şeker, irmik, nişasta, zerdeçal ve portakal kabuğunu koyup devamlı karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebimiz fokurdamaya başlayıp da koyulaşınca altını kapatıyoruz. 2 adet kiviyi minik minik doğrayıp muhallebiye ilave edip karıştırıyoruz. Orjinal tarif artmış kek parçaları kullanmış ancak ben bir değişiklik yaptım ve kek yerine kedi dili bisküvi kullandım. Kedi dili bisküvilerini kakaolu sıcak su ile ıslattım ve muhallebiyi kedi dili bisküvilerin üzerine yaydım. Tatlıyı soğuması ve katılaşması için buzdolabında 3 saat dinlendiriyoruz. Servis yapacağınız zaman üzerini diğer 2 kiviyi dilimleyerek süsleyebilirsiniz.

Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder