Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

26 Ekim 2013 Cumartesi

Kısır

Sevgili Dostlar,

Yemek bloğu açılır da "kısır" yapılmadan ve tarifi paylaşılmadan olur mu? Onlarca kısır tarifi denedim ve sonunda işte budur diyebiliyorum :)) Kısır konusunda ihtisas sahibi eşimden de tam not alınca değmeyin keyfime. Parmak ısırttıran tarif şöyle;

(kaynak: www.evcini.com)

Malzemeler;
İnce Bulgur - 1 su bardağı
Sıcak su - 1 su bardağı
Domates salçası - 1 yemek kaşığı
Biber salçası - 1 yemek kaşığı
Sarımsak - 1 diş (ben kullanmadım)
Yeşil Soğan - 4 adet
Maydanoz - 1/2 demet
Taze nane - 1/2 demet
Zeytinyağı - 1.5 kahve fincanı
Nar ekşisi - 1 tatlı kaşığı
Limon suyu - 1 adet limonun (1/2 de kullanabilirsiniz, tadarak karar verin)
Kimyon - 2 çay kaşığı (ben 1 çay kaşığı kullandım, kafi geldi)
Kırmızı toz biber - 1 çay kaşığı
Kuru nane - 2 yemek kaşığı

Yapılışı;
Geniş ve kapaklı bir kaseye bulguru koyuyor ve üzerine sıcak su ekleyip kasenin kapağını kapatıyoruz. Bulgur suyunu çekince tahta bir kaşıkla karıştırıyor ve bulgurdan bir parça tadarak sertliğini kontrol ediyoruz. Eğer sert gelirse 1/2 su bardağı sıcak su ilave edebilirsiniz. Eğer ilave ederseniz ki bence gerek kalmayacaktır bulgurun ilave suyu da çekmesini bekleyiniz. Bulgurun su çekme işlemi tamamlanınca karıştırarak bulgurun biraz soğumasını sağlıyoruz. Biber ve domates salçalarını da ekleyip iyice özümsenene kadar hafifçe bastırarak karıştırıyoruz. Kimyon, kırmızı toz biber, kuru naneyi ekleyip karıştırıyoruz. Sarımsağı, yeşil soğanı, maydanozu, taze naneyi ekleyip karıştırıyoruz. Nar ekşisini, limonu ve zeytinyağını ekliyoruz. Tuzlu seviyorsanız tuz da ekleyebilirsiniz ancak bence gerek yok.

Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder