Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

19 Ekim 2013 Cumartesi

Nar Ekşili Ezo Gelin Çorbası

Sevgili Dostlar,

Sonbaharın tadına, şanslıysanız eğer, sıcak bir içecekle yağmuru seyrederek varabilirsiniz. Tarifini paylaşacağım çorba lezzeti, ekşisi ve acısıyla eminim ki sizi tatmin edecek sıcak bir lezzet olacak.

Ezo Gelin'in hikayesini okumak isterseniz bu linkteki bilgilerden yararlanabilirsiniz, http://www.turkuler.com/thm/ezo10.asp

Ben ezo gelin çorbasının kökeni ile ilgili kısmı alıntıladım; "...Yokluk içindeki çileli yaşamı nedeniyle Ezo Gelin, verem hastalığına yakalanır, gözleri iyi görmemeye başlar. Mumbuş'ta hastaneye kaldırılır. Hastane yemeklerini yiyemediği için pişirdiği çorbanın kokusuna, diğer hastalar da dayanamaz ve isterler. Ezo Gelin çorbasının buradan kaynaklandığı söylenir..."


(kaynak:www.sahrapsoysal.com)

Malzemeler;

Kırmızı mercimek - 1 su bardağı
Pirinç - 2 yemek kaşığı
İnce köftelik bulgur - 4 yemek kaşığı
Zeytinyağı - 5 yemek kaşığı
Kuru soğan - 1 adet
Domates Salçası - 1/2 yemek kaşığı
Biber Salçası - 1/2 yemek kaşığı
Sıcak Su - 10 bardak
Limon suyu - 1 adet limonun
Nar Ekşisi - 1 yemek kaşığı
Kuru nane - 2 tatlı kaşığı
Kırmızı pul biber - 1 tatlı kaşığı
Tuz - 1 çay kaşığı
Sarımsak - 2-3 diş (ben kullanmadım)
Karabiber - 1 çay kaşığı (ben kullanmadım)
Şehriye - 2 yemek kaşığı (ben kullanmadım)

Yapılışı;

Öncelikle kırmızı mercimek, pirinç ve bulguru yıkıyor ve süzüyoruz. Zeytinyağını, çorbamızı pişireceğimiz tencereye alıyor ve üzerine mercimek, pirinç ve bulguru ekliyoruz. İncecik doğradığımız soğanı tencereye ilave ediyoruz. Kullanacaksanız pirinç büyüklüğünde doğranmış sarımsaklar da bu aşamada tencereye ekleniyor. Domates ve biber salçalarını da ekledikten sonra tenceremizi orta ateşe koyuyor ve malzemeleri tahta kaşıkla sürekli karıştırarak 5 dakika kavuruyoruz. Ardından sıcak suyu tencereye ekliyoruz. Arzu ederseniz sıcak tavuk ya da et suyu da kullanabilirsiniz. Nane, tuz, karabiber ve pul biberi de serpip tekrar karıştırıyoruz. Limon suyunu da ekleyip çorbamızı pişmeye bırakıyoruz. Kaynamaya başladıktan 20 dakika sonra çorbamız pişmiş oluyor :) Nar ekşisini de ilave edip afiyetle içiyoruz :) Tel şehriye kullanacaksanız, çorba kaynamaya başladığında ekleyebilirsiniz.
Not: ben çorba pişince biraz blender kullandım seçim sizin.

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder