Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

18 Ocak 2014 Cumartesi

Mantarlı Sebzeli Börek

Sevgili Dostlar,

Atıştırmalık çıtır çıtır bir şeyler mi yemek istiyorsunuz. Bu tarif aradığınızı size verebilir : hamur hamur olmayan, iç malzemesi zengin, yapımı da nispeten pratik bir börek tarifi sizlere yazacağım tarif.


(kaynak: http://www.birseninmutfagi.com/)


Malzemeler :

Yufka - 4 tane (ben hazır paketteki üçgen yufkalardan kullandım)
Soda - 1 su bardağı
Sıvı yağ - 1 çay bardağı (bence 1/2 yeterli)
Yumurta sarısı - 1 yumurtanın
Çörekotu - 2 çorba kaşığı


İç malzemesi:

Mantar - 10 tane (ben cam kavanozda satılan konserve mantarlardan kullandım)
Kırmızı biber - 1 adet
Çarliston biber - 1 adet
Domates - 2 adet
Kuru soğan - 1 adet
Sıvı yağ - 2 çorba kaşığı (1 çorba kaşığı bence yeterli)
Tuz - 2 çay kaşığı
Karabiber - 1/2 çay kaşığı (ben kullanmadım)

Yapılışı :
Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavuruyoruz. İçine doğranmış mantarı ekleyip suyunu çekene kadar soteliyoruz. İnce doğranmış biberleri ve domatesi de ekleyip pişiriyoruz. Tuzunu ve karabiberini de koyup ocağı kapatıyoruz. Sosu için; bir kasede soda ve sıvı yağı karıştırıyoruz. Yufkaları 4 üçgene kesiyoruz, 1 üçgene fırçayla sodalı karışımdan sürüp kenarlarından katlayıp kare haline getiriyoruz. Ortasına harcı koyup bohça şeklinde katlayıp yağlanmış tepsiye ters çevirerek diziyoruz. Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpip ısıtılmış 175 derece fırında pişiriyoruz. (Ben pratik olması için hazır üçgen yufkalardan kullandım ve sigara böreği şeklinde sardım.)

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder