Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

26 Mart 2014 Çarşamba

Beğendili Börek

Sevgili Dostlar,

Klasik börek tariflerinden farklı bir tarif denemek isterseniz bu böreği deneyin derim. Hem hafif hem de lezzetli. Eşim kahvaltıda bile yemek isteyince baştan yadırgadım ama sonra hak verdim gerçekten hafif bir lezzet :) Ama ben gene de akşam 5 çayına değerlendirin derim :)

(kaynak: www.birseninmutfagi.com)

Malzemeler
Yufka - 1 kg
Su - 1 çay bardağı
Sıvıyağ - 1 çay bardağı
Yumurta sarısı - 1 yumurtanın

Beğendisi için:
Patlıcan - 4-5 adet
Un - 3 çorba kaşığı
Tereyağı - 3 çorba kaşığı
Süt - 2 su bardağı
Tuz
Beyaz biber (ben kullanmadım)

Yapılışı:
Beğendiyi yaparak işe başlıyoruz. Önce patlıcanı közlüyoruz. Kolay közlenme yöntemi için bu linkten yararlanabilirsiniz http://acemininmutfagi.blogspot.com.tr/2013/11/kofte-mantolu-patlcan.html ) Közlenmiş patlıcanların kabuklarını soyup mümkün olduğu kadar küçük doğruyoruz. Bir tavaya unu ve tereyağını koyup un kokusu çıkana kadar kavuruyoruz. İçine patlıcanları ekleyip bir iki çevirdikten sonra azar azar ve karıştırarak soğuk sütü döküyoruz. Karıştırarak 1 taşım kaynatıp tuzunu ve biberini de koyup altını kapatıyoruz. Yufkaları tezgaha serip 6 tane üçgene bölüyoruz. Bir kaseye su ve sıvıyağı koyup yufkalara önce bu yağlı suyu sürüp sonra beğendiyi koyup yufkaları kalın sigara böreği gibi sarıyoru ve tepsiye diziyoruz. Böreklerin üzerine kalan yağlı suyu döküp biraz çekmesini bekledikten sonra yumurta sarısını sürüp orta ateşte ısınmış fırında pişiriyoruz.

Afiyetle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder