Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

26 Eylül 2013 Perşembe

Elmalı Üzümlü Çörek

Sevgili Dostlar,

Yeğenim için hazırladığım kurabiyelerden sonra tatlı sevdasına, Elmalı Üzümlü Çörek tarifi ile devam ediyorum. Zannediyorum pişmiş elmayı tazesinden daha çok seviyorum, belki de kendisine eşlik eden çok sevdiğim tarçının hikmetindendir :) (kaynak: Oktay Usta)

Malzemeler;
Hamuru için:
Tereyağ - 100 gr (ben Sana Hamurişi kullandım)
Pudra şekeri - 1 çay bardağı (ben 3/4 çay bardağı kullandım ve yeterli geldi)
Yumurta - 1 adet
Kabartma tozu - 1 paket
Un - 2 su bardağı

İç harcı için:
Yeşil elma - 2 adet orta boy (ben hazırda bulunan 3 adet Amasya elmasını kullandım)
Sarı kuru üzüm - 1 çay bardağı
Portakal kabuğu rendesi - 1 adet portakalın kabuğundan
Ceviz - 4 yemek kaşığı (iri kırılmış)
Tarçın - 1 tatlı kaşığı
Toz şeker - 1 çay bardağı (elmalarım tatlı olduğu için 1/2 çay bardağı kullandım)
Su - 3 yemek kaşığı

Yapılışı;
Çöreğimizi yapmaya iç harcı hazırlamakla başlıyoruz. Öncelikle elmaların kabuklarını soyup çekirdeklerini temizliyoruz, ardından elmaları minik küpler şeklinde doğruyoruz. Derin bir teflon tavada küp elmaları ve kuru üzümleri, tarçın, toz şeker ve suyu da ilave ederek orta ateşte sürekli karıştırarak 5 dk pişiriyoruz ki elmalarımız pişsin ve karışım da karamelize bir hal alsın. Ardından tavamızı ateşten alıyor ve içine portakal kabuğu rendesi ve cevizleri ekleyerek karışımı ılınmaya bırakıyoruz.

İç harcımız dinlenirken hamurumuzu hazırlamaya başlıyoruz. Önce oda ısısında yumuşamış olan tereyağını, pudra şekeri ile biraz yoğuruyoruz, ardından yumurtayı ilave edip birazcık daha yoğuruyoruz. Unumuzdan bir su bardağı kadarını kabartma tozu ile birlikte eleyerek karışıma ekliyor ve yoğurmaya devam ediyoruz. Kalan bir bardak unu da azar azar ekliyoruz, amaç yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde etmek. Tam da bu kıvama gelince hamurumuzu buzdolabında 30 dk dinlendiriyoruz. Dinlenme aşaması bitince hamurdan limon büyüklüğünde bir parça koparıp bu parçayı unlu tezgahta dikdörtgen formata gelecek şekilde mümkün olduğunda ince açıyoruz. Dikdörtgenin boyuna yani uzun kenarına iç harcımızdan bir miktar koyuyor ve rulo şeklinde sarıyoruz. Bu şekilde tüm hamurumuzu açıyor ve sonucunda oluşan rulo çörekleri yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz. Önceden 180 derecede ısıttığımız fırında çöreklerin altı ve üstü turuncu oluncaya kadar, yaklaşık 30 dk pişiriyoruz. Pişen çöreklerimizi fırından çıkardıktan 2 dk sonra (dikkat, hemen değil, 2 dk bekliyoruz) üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz. Ilınınca da istediğimiz uzunlukta keserek servis ediyoruz.

İster çay ya da kahvenin yanında, isterseniz vanilyalı dondurma ile afiyetle yiyebilirsiniz. Ben çöreklerimi gece gezmesine götüreceğim. Tercih sizin :)

Afiyetle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder