Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

15 Ağustos 2013 Perşembe

Yoğurtlu Kabak Salatası

Sevgili dostlar,

Diyet yapan dostların yogun talebi :) üzerine diyet menüsünde rahatlıkla yer alabilecek, yapımı da çok pratik olan bir tarif var sırada. (kaynak: Sihirli Mutfak - Gülhan Kara)

Malzemeler:
Kabak - 2-3 adet
Zeytinyağı - 3 çorba kaşığı (2 kaşık kullandım, bence yeterli)
Bayat ekmek - 2 dilim
Süzme yoğurt - 250 gr
Mayonez - 2 çorba kaşığı (ben kullanmadım)
Sarımsak - 4-5 diş
Tuz

Üzeri için;
Zeytinyağı - 2 çorba kaşığı (ben 1 kaşık kullandım :))
Kırmızı tozbiber - 1 çay kaşığı

Yapılışı:
Kabakları yıkayıp kuruluyor, kabuklarını soyuyor ve rendeliyoruz. Zeytinyağını bir tavada ısıtıp rendelenmiş kabakları üzerlerine bir tutam tuz da serperek yumuşayana kadar soteliyoruz. Bayat ekmekleri ufalıyoruz. Sarımsakları soyup eziyor ve süzme yoğurda ekliyoruz. Biraz da tuz ilave ederek iyice çırpıyoruz. Ufalanmış ekmek içlerini, sarımsaklı yoğurdu ve kabakları derin bir kapta karıştırıyoruz. Son olarak küçük bir tavada zeytinyağını tozbiberle kızdırıp servis tabağına aldığımız salatanın üzerinde gezdiriyoruz.

Afiyetle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder