Acemi Mutfakta

Acemi Mutfakta

23 Temmuz 2013 Salı

Kivi Marmeladı

Sevgili Dostlar,

Bugün sizlerle yeni denediğim bir marmelat tarifini paylaşacağım. Küçük yaşımdan beri reçele, marmelada bayılırım, hele bir de annem yapmışsa :) Çilek, Şeftali, Kayısı, Erik.. tadına doyum olmaz.. Ne zamandır dolapta yemeye elimizin gitmediği üç kivicik gözüme çarpıyordu. İnternetin başına geçtim ve biraz dolandıktan sonra kivi marmeladı tarifine rastladım :) Açık söyleyeyim daha önce tatmadığım gibi kividen marmelat yapıldığını da duymamıştım.

Denemekten zarar gelmez diyerek kivi marmeladını yapmaya giriştim :) Sonuç mu? Eşim sabah kahvaltısında "süpperrr olmuuuş" deyince sizlerle paylaşmak istedim :) (Kaynak: http://atasofrasi.blogspot.com/)

Malzemeler;
olgunlaşmış kivi - 3 adet,
toz şeker - (ayıklanmış kivilerin gramajı kadar),
limon suyu - bir kaç damla,
tereyağ - 1 çay kaşığı

Yapılışı;
Kivileri yıkayıp kabuklarını soyuyoruz. Rendenin kalın tarafı ile rendeleyip bir kaba alıyor ve miktarını ölçüyoruz. Aynı miktarda toz şeker ile birlikte kiviyi bir tencereye alıyoruz. Tereyağını da ekliyor ve ara ara karıştırarak pişirmeye başlıyoruz. Buzdolabında soğuttuğumuz bir çay tabağına marmelattan bir parça damlattığımızda ve tabağı çevirdiğimizde damla yavaş yavaş akıyorsa marmelatımız kıvamını almış demektir. Kıvamlanan marmeladımıza limon suyunu da ekleyip bir taşım daha kaynattıktan sonra altını kapatıyoruz. Marmelat kaynar durumdayken temiz bir kavanoza koyup kapağını sıkıca kapatıyoruz ve ters çevirip bir gece bekletiyoruz.

Benim malzemem ile küçük bir kavanoz marmelat oldu, siz ölçüyü kendinize göre belirleyebilirsiniz. Az şekerli bir tat olsun diyorsanız şeker ölçüsünü birebir değil pişirmek için tencereye koyduğunuz ayıklanmış kivilerin ağırlığının 3/4'ü olarak belirleyebilirsiniz.

Afiyetle kalın :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder